FANDOM

Története Szerkesztés

A nagy Cápabőr Kard, Samehada egyike a Köd Hét Kardforgatója által használt fegyvereknek. Első ismert tulajdonosa Suikazan Fuguki, akitől később Hoshigaki Kisame erőszakkal elvette. Sokáig hasznáta, míg végül a Vas országában való csatája alatt Samehada át nem pártolt Killer Beehez.

Kinézete Szerkesztés

Maga a kard alapállapotban be van fáslizva, ami érthető, hisz enélkül valőszínűleg kárt okozna használójában annak felépítése miatt. Nagyon vastag, és hegy helyett egy lekerekített vége van, ott található a kard "szája", melyben hatalmas a cápa fogazatához hasonló fogsor van. A kard maga egy cápabőrhöz hasonló anyagból készült, melynek éles, hegyes rétegei cserépszerűen illeszkednek egymásra.

Markolata barna, melynek végén egy mini koponya található.

Harcban Szerkesztés

Harcban Kisame letekeri a kardot védő fáslit, így a kard teljesen láthatóvá válik.

Elsőre esetlennek tűnik, mivel nincs se hegye, se éle, de Kisame így is könnyen fájdalmas és mély sérüléseket képes vele okozni. Kisame még meg is jegyzi, hogy "Az én Samehadam nem vág, hanem borotvál". Ez valószínűleg a kard kialakítása és az ahhoz felhasznált alapanyag miatt lehet.

Használóját nagyban segíti a kard gyógyító képessége, amikor is az ellenféltől ellopott chakrát átadja használójának.

Képességi Szerkesztés

Samehada nem közönséges kard, ugyanis észrevehető személyisége van,ami miatt Killer Bee gyakran beszél hozzá. Kisame is hasonló módon kezeli, például amikor Killer Bee ellen harcol, akkor gyakran utal Samehadara mint személyre.

Fontos megemlíteni, hogy a kardot nem képes mindenki használni,ugyanis Samehadát csak a tulajdonosa képes forgatni.Erre jó példa Kisame és Maito Gai második találkozása, amikor Gai elveszi Samehadát Kisamétől, de a kard hatalmas tüskéket növeszt a markolatán,megsebezve Gai tenyerét.

Az önálló akaraton kívül Samehada képes az önálló mozgásra is. Ez többször megnyilvánul, pl: rátekeredik Killer Bee-re.

Egyik képessége a chakra elszívás, melynek során elszívja az ellenfél chakráját. Valószínüleg képes megállapítani a chakra minőségét is, hiszen Kisame szerint Samehada azért pártolt át Bee-hez, mert az ő chakrája sokkal finomabb.Nem csak személyekből, hanem még azok ninjutsujaiból is képes chakrát szerezni,ami által a mérete is megnő.

A chakra szíváshoz kötődik gyógyító képessége is, mely lényegében abból áll, hogy az ellenféltől megszerzett chakrát képes használójának átadni.

A kard egyben jó rejtekhely is, mivel Kisame képes elbújni benne.

Érdekességek Szerkesztés

Ha Kisame elbújik a kardban, akkor a chakrája egybeolvad a kardéval, ami miatt még a legprofibb érzékelő ninja sem fedezheti fel.Ezt akkor használja ki, amikor Naruto és Killer Bee után kémkedik.

Samehada chakrafogysztásával együtt nő a mérete is.

Hihetetlen étvágya van. A negyedik Shinobi háború alatt képes volt elnyelni a Hachibi átmemeti állapotának bijju bombáját.

Képes az olyan taijutsu technikák erejét is elnyelni, amik az ütésből keletkező lökéshullámot használják. Mivel ezek a technikák nem igényelnek chakrát, az elnyelés közben nem nő sem Samehada mérete, sem a chakrája.

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki